Co warto wiedzieć o ogrzewaniu

Co warto wiedzieć o ogrzewaniu czyli palniki na zużyty olej silnikowy o przez elektrociepłownię z Samary (południowo-zachodnia Rosja) wynika, że pierwszy grzejnik został zamontowany w roku 1855 w Sankt Petersburgu. Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony w Prusach, w Ka

Dodane: 20-05-2019 13:49
Co warto wiedzieć o ogrzewaniu

palniki na zużyty olej silnikowy


Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony

Powszechnie uważa się, że centralne ogrzewanie wynaleźli starożytni Rzymianie (hypocaustum). Jednak z dochodzenia przeprowadzonego przez elektrociepłownię z Samary (południowo-zachodnia Rosja) wynika, że pierwszy grzejnik został zamontowany w roku 1855 w Sankt Petersburgu. Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony w Prusach, w Kamieniu Pomorskim (Kammin), lecz mieszkający w Rosji Niemiec pochodzący z rodziny o włoskich korzeniach). Swój wynalazek nazwał "gorącą skrzynką" i opatentował w Niemczech i USA.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzejnik


Warto wiedzieć - olej opałowy

Mazut, ciężki olej opałowy ? oleista ciecz będąca pozostałością po destylacji niskogatunkowej ropy naftowej w warunkach atmosferycznych (ciśnienie normalne), w temperaturze od 250 do 350 °C. Składa się z węglowodorów wysokocząsteczkowych.

gęstość: 890-960 kg/m?
wartość opałowa: 41 500-45 000 kJ/kg (9900-10 700 kcal/kg)
barwa: ciemnobrunatna do czarnej
Zastosowanie:

jako paliwo (z uwagi na niską cenę) do okrętowych wolnoobrotowych silników tłokowych, parowych kotłów okrętowych oraz do rozruchu energetycznych kotłów parowych
jako paliwo do kotłów parowych w niektórych modelach parowozów
jako paliwo do pieców przemysłowych (np. przy produkcji gipsu)
surowiec do destylacji próżniowej, w celu uzyskania smarów ciekłych (olejów smarnych) i smarów stałych (np. wazeliny); pozostałością destylacji próżniowej jest asfalt ponaftowy1
surowiec do krakingu, w celu uzyskania olejów pędnych i benzyn.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazut


Systemy elektryczne pożyteczne w codziennym życiu

palniki na zużyty olej silnikowy

Coraz częściej naprawa instalacji elektrycznych dotyczy problemów z instalacją, która pozwala na automatyczne otwieranie i zamykanie bramy, na przykład podczas wjazdu do garażu i tak dalej. Takie rozwiązania są coraz bardziej powszechne z racji na swoją wygodę i wobec tego potrzeba naprawy tego typu instalacji jest coraz częstsza. Przede wszystkim problem może powstać w napędach do bram, które mogą nie reagować na żądania użytkownika lub na przykład otwierać się zamiast zamykać. Systemy sterujące otwieraniem i zamykaniem się bram i szlabanów najczęściej wykorzystują w swojej budowie elementy elektryczne, dlatego naprawą ich musi zająć się elektryk.



© 2019 http://do-ogrzewania.imt.elblag.pl/